سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس هریک از شما گمشده اش را در هر جا یافت، آن را برگیرد . [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----5953---
بازدید امروز: ----1-----
بازدید دیروز: ----2-----
نظرگاه

 

نویسنده: اسلامی
دوشنبه 86/6/19 ساعت 1:59 صبح

نمایشگاه فروغ ولایت کاری است از معاونت تربیتی فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

دوست عزیز ! حتما از این نمایشگاه دیدن کن مطالب قابل استفاده ای داره

رسالت و ویژگیهای جوانان از دیدگاه مقام معظم رهبری

 1 . حق پذیری جوان

2 . اصلاح طلبی جوان

3 . مو هبتهای جوان

4 . رسالت جوان

 

حق پذیری جوان

جوان حق را آسان می پذیرد ، این خیلی مهم است جوان راحت و صادقانه اعتراض می کند و بی دغدغه و بدون هیچ گونه گرفتاری درونی اقدام می کند این هم بسیار مهم است . پذیرش آسان ، اعتراض صادقانه و اقدام بی دغدغه را کنار هم بگذارید ببینید چه حقیقت زیبائی به وجود می آید و چه کلیدی برای حل مشکلات است .

اصلاح طلبی جوان

جوان به طور طبیعی طالب اصلاح است . اصلاح طلبی به عنوان یک پز سیاسی مورد نظر من نیست ... می بینید که بعضیها زیر نام زیبا و جذاب اصلاح طلبی ، دنبال این هستند که که به دورانی برگردند که دین فقط جنبه تشریفات در زندگی انسان داشته باشد و نه بیشتر این دیگر اصلاح طلبی نیست ، این نقطه مقابل اصلاح طلبی است . بعضی هم هستند که صادقانه اصلاح طلب هستند ــ در این شکی نیست ــ واقعا از کمبودها ، نارسائی ها ، عقده ها و انحرافها رنج می برند و دنبال اصلاح آنها هستند که این به جای خود مطلوب است . جوان اینگونه اصلاح طلب است .

موهبتهای جوان

از جمله نقاط ستایش برانگیز جوانی ، نیرو ، قدرت ، ابتکار و نشاط در وجود آنهاست . آیا جوان این امتیازات را کسب کرده است ؟ نه ، شما برای این که امتیاز طلبی ، نیرو ، نشاط ، حوصله و همت جوانی را به دست آورید تلاش بخصوصی نکرده اید . این یک مرحله طبیعی از عمر و زندگی است ، پس یک موهبت است و در مقابل آن تکلیف وجود دارد و باید جواب داد .

در اینجا مغالطه ای وجود دارد که جزء همان خوش آمد گوئی های به قصد عوام فریبی است و آن این است که منطق اسلامی همه اش می گوید   « تکلیف »  در حالی که گفتمان جدید دنیا می گوید « حق » . چرا همه اش از تکلیف می گویند ؟

بعضیها این حرف را رایج کردند و قصدشان این است که عده ای که از تکلیف گریزانند از خوش آمد گوئی های اغواگرانه و غیر صادقانه خوششان بیاید . اولا حق و تکلیف دو روی یک سکه اند . هیچ حقی بدون تکلیف وجود ندارد هر کسی حقی دارد و در قبال آن تکلیفی بر عهده دارد . (1)

رسالت جوان

یکی از رسالتهای جوان که هم برای خودش مفید است و هم برای دیگران مفید واقع خواهد شد و هم برای بعد از مرگ مفید است تهذیب نفس است . جوانهای عزیز ما با معارف دینی ، با معارف الهی ، با معارف بشری و با عمل صحیح دینی می توانند این کار را بکنند . امروز میدان مسائل اجتماعی هم میدان مسائل دینی است من معتقدم که امروز یکی از سنگین ترین بارهای مسئولیت بر دوش جوانهاست . جوان متدین و مومن امروز در مقابل توطئه ها بیدار است . آنجائی که نشانه حضور و سر انگشت دشمن را ببیند او را در زیر پای خودش لگد وله میکند . (2)

حرف آخر رو هم باز از زبان رهبر انقلاب می شنویم :

« جوان ایرانی باید الگو باشد »

جوان ایرانی در دهه 50 و 60 ( انقلاب و جنگ ) آن معجزه ها را کرده چرا در دهه 80 و 90 نتواند معجزه کند ؟ چرا نتواند آن معجزه عظیم ( انقلاب ) را نهادینه کند و در سطح جهان گسترش دهد ؟ چرا نتواند الگو شدن جوان ایرانی را برای همه جوانهای دنیا به طور تردید ناپذیر ثبت کند ؟ چه دلیلی دارد ؟ این شدنی است .

به جوانها عرض می کنم عزیزان من به دنبال تقلید نباشید بر روی آن شیوه و راهی که ذهن و اراده و ایمان شما قوی می شود و اخلاق شما پاک و آراسته می گردد فکر کنید . آنگاه شما عنصری خواهید بود که مثل یک ستون ، سقف مدنیت این کشور و تمدن حقیقی این ملت بر روی آن قرار می گیرد . (3)

بر گرفته از سخنان امام خامنه ای در:

 1. جمع جوانان اصفهان 12/8/80  

 2. دیدار مسئولان امور تربیتی و دانش آموزان انجمنهای اسلامی 

 3. سخنرانی های 12/2/80 و 12/8/80

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • صدور ارزشهای انقلاب و افشاگری تکلیف الهی ماست
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •